Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Tors,fre,lör,sön,mån,tis

Av Malin Norman - 21 september 2010 17:28

Har vart super dålig på att skriva..

helt enkelt inte haft tid eller ork..tar igen det lite nu..



Tisdag 21/9

08:38 vaknade jag o Miranda.Mamma sa att Johanna hade frågat ingo om jag ville följa med till kyrkis kl 9..

Men sov ju lite för länge för det.

Får bli nästa tisdag.=)

ja,dagen har vart lång.

Avbokade bvc tiden för Miranda idag.Hon skulle fått sprutorna,men blir torsdag 30 sept istället.

Mamma sov på förmiddagen,o jag låg på lekmattan med Miranda o busa.

Ingo kom o hämtade Molly,blev lite svårt o ta ut Miranda i spöregnet.

vid 2 tiden blev det promenad med mams,Molly,Miranda,Ingo Johan o Linda ner till vårdcentralen.
Skulle lista mig o Miranda här nere,istället,iom lena på bvc ändå slutat i stan..

Men det var stängt idag o i morgon.

så får bli en tur ner dit på torsdag istället.

Ingo o barnen gick till ica,jag o mams promenerade hemmåt med Miranda o Molly.

gick in till kyrkan o skulle kolla om det fanns ngn att fråga,om dop, o tid osv.

Men det var bara några pensionärer där inne som stickade.

Så vi gick till parkeringen o väntade på ingo,som hade mammas nycklar.

hon tog med Molly hem till sig,så tog jag en tur till stan med mamma o Miranda.

snurrade på hemköp, o willys.

Sen hemmåt.. Erica var hos Alex.. gick upp till Ingo o smakade hennes nybakta vanilj/kanelbullar,super goda.

hem o tog på Miranda overallen,gick ner med tösa o Molly mot ica o väntade på Erica där.

Hon kom o vi gick till ica o snurrade i 10 rummet,o sen hemmåt.

Kollade på Idol med mams, o tösa satt i mitt knä o mumsade på smörgåsrån.

Lite välling,ny blöja o hon somnade.

Tog en tur ut med Molly,o nu bänkade jag mig här..

snart bädden




Måndag 20/9 Första gången vi provade hoppgungan:)


Var upp till Ingo på morgonen,jag Miranda mams o Molly.

Satt med tösa i soffan o kollade på byggare bob,o hon smaskade på ett smörgåsrån,o jag på kaffe.

Hasse kom upp.

Gick hem o tog på Miranda kläder,o så blev det en promenad.

Hon somnade i vagnen,så ställde henne på barlkongen.
Dammsög,o diskade.

Drog till stan med mams,Miranda,Ingo o Hasse, efter att hon vaknat.

Molly fick vara hos Morgan.

Släppte av hasse på tågstationen,o så drog vi till apoteket.tösa sov i bilen så jag satt kvar med henne.

När mamma o Ingo kom tillbaka,fick jag en kartong från kappahl.

Dom hade köpt en overall till Miranda :) En lila,o så var det "öron" på luvan.

Hur söt som helst!

Drog sen till polisstationen o hämtade sebbes plånbok.

Hemmåt.

Anna o Erica kom.

blev en vända igen,iväg till Munktorp,dom betalade ringarna,sen till willys.

Så ringde Erica o undra när vi skulle komma för vi måsta köra hem Anna.

Hem lämnade ingo,hämtade tjejerna,o körde hem Anna.

Hem..hände inte så mycket.

Ingo kom upp en vända,o hade i medel i håret på Erica.

o så provade vi hoppgungan med Miranda.

Det gillade hon.

Men det kändes lite obehagligt,ifall den skulle få för sig att lossna lr nåt.

Färgade håret på kvällen o tog en varm dusch,kröp ner med tösa o somnade rätt fort.Men drömde otrevliga drömmar..

vaknade runt 3 tiden kallsvettig o kunde inte somna om på en stund....

Just det.Kollade dopklänningar under dagen med,tillsammans med Mamma.

Hittade en supersöt!




Söndag 19/9

Minns inte så mycket vad vi gjorde under söndagen.

Jag dammsög ialf,o den funkade riktigt fint.

Permanentade håret på Ingo.

Var på promenader med Molly o Miranda.Pysslade med Linda.

Hasse hjälpte mig o såga ut fönser i villa villekulla huset.

Det blev riktigt bra.

På em gick jag med Miranda mamma Molly,Hasse,Ingo Johan o Linda till malmaskolan..Mams o Ingo röstade.

Hem o lagade mat.

Badade tösa..



Lördag 18/9 Fått syn på Mirandas första tand!!!

Blev en promenad till ica med Hasse,Linda,Miranda o Molly.

Mötte Anna o Erica där nere.Gick sen hem med kaffet, o tösa sov i vagnen så vi gick till gården här brevid,o hittade en boll.

Ställde oss i ring o kastade till varandra o molly sprang som en tok mellan o jagade bollen.Så blev det lite kurragömma med henne.

Så kom Johan ut.

En stund senare kom mamma, tösa vakna så jag sprang in o gjorde välling.

det började regna,så vi satte oss under barlkongerna,på bänken,o så kom Ingo ut med kaffe.

Blev så kallt så vi drog oss in,o så blev det en tur med Hasse,mamma,Ingo,o Miranda till Katrineholm.

Till en bilhandlare,skulle kolla på en buss där,med 7 platser,han var villig att byta den mot mammas..

Men blev inte så,för avgasröret var kört på bussen.

Så vi drog iväg,skulle hemmåt,men så kom ingo på att dom hade billiga dammsugare på media market.

Så vi drog till E-tuna o tankade,o toabesök..Tösa fick banan,att äta i bilen.

Drog till Media market,kollade runt.

Dammsugaren som var så billig skulle säljas dagen efter, för de priset..

så det blev ingen där..

jag Miranda o Hasse gick över till Ö&B,som var stängt.

mamma o Ingo kom med bilen o gick in på Elgigangten.

Vi satt kvar ute o väntade.Tösa fick välling o ny blöja..

Dom kom efter en stund o hade hittat lika dammsugare som vi skulle köpa på media market,o dessutom billigare.

Så den fick mams av Ingo :)

Så drog vi oss till Köping.Gick in o handlade,Hasse handlade för middagen som han lovat att laga..

Hemmåt, o han började med maten.

O på hemvägen såg jag lite av Mirandas första tand sticka upp!

Nere.

Men hon vill gärna inte visa :)

SKOJ ju :)!!

Jag badade Miranda,o sen åt vi.. nå kött,i nån sås,o sallad o grejer..

riktigt lyckat.Linda sov över igen




Fredag 17/9

var till stan.

Hem o sen åkte mams o Ingo iväg till stan, o I bjöd på pizza.

H kom på kvällen.

Kollade på idol

Linda sov över


Torsdag 16/9


Då var vi till Bvc. Jag ringde innan för att höra om jag kunde komma in o väga,mäta, o hoppa över sprutorna,för Miranda var förkyld.

Det gick bra,o Lena hade slutat :(

Var ngn ny, Lotta hette hon..

Miranda vägde 9750, o var 71 lång!

så det såg så bra o fint ut.En läkare där med,kollade fontanellen,o kroppen för övrigt om det var bra,o utvecklingen m.m

Såg fint ut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Norman - 7 oktober 2010 10:57

Har kommit av mig med skrivandet nu åter igen. Men kladdar ner lite om de dagar jag missat..       Fredag Bvc,för Miranda o mig.Ingo följde med.Tösa fick 5-6 månaders sprutan. lr sprutorna.. usch.. Men nu är det inte förrens hon är et...

Av Malin Norman - 15 september 2010 21:28

Vaknade runt halv 9 tiden idag!Fick sovmorgon.. Dagen har vart lugn.. Miranda är förkyld.. o Molly lite hängig med..Hon kräktes igår kväll med.. inte bra.. Låg o kollade på film på förmiddan när tösa sov i vagnen.. efter en promenix med Molly...

Av Malin Norman - 14 september 2010 22:01

Har inte hunnit skiva spec mkt nu heller de här dagarna.. har mest spenderat tiden för mig själv,då tösa sovit,uppe hos ingo,vid morgans keyboard.   skriver lite kort om helgen..   Tisdag H hade åkt imorse när vi vaknade allihop. Erica ...

Av Malin Norman - 10 september 2010 23:09

Nu har jag verkligen vart dunder dålig på att skriva. så kladdar lite kort om dagarna som gått. H åkte hem i onsdags. o villa villekulla huset var då färdigmålat o fint! Avbokade tandis på onsdagen. Hände inte så mycket. tors,fick sam...

Av Malin Norman - 6 september 2010 23:30

Måndag 6/9 GRATTIS Älskade Mirandatös! Idag fyller min Miranda tösa 6 Månader!!! Tiden går väldigt fort! Så spännande att se hur hon växer,utveckas..hela tiden. Vid halv 9 tiden åkte jag med mams,Molly,Miranda o Ingo till stan. Mamma skulle t...

Ovido - Quiz & Flashcards