Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

fredag-Köping o sex and the city

Av Malin Norman - 28 augusti 2010 21:16

Lördag

vart en rätt lugn dag på förmiddan.

tog en sväng upp till ingo vid 9 o drack kaffe, o drog hemmåt vid 12 tiden,

efter en kort vända med Molly.

Ner i tvättstugan o startade maskinerna.

gjorde oss ordning, o skulle följa med o köra Erica till anna runt 1 tiden.

Men då skulle dom tydligen komma o hämta henne,så de blev ingen tur upp dit.

tog en promenad med Molly o Miranda..

några turer i tvättstugan.mams kom ner, o nattade Miranda i hennes säng.

idag fick hon rotfrukter m kyckling,katrinplommon o lite päron/banan yoghurt.

o så gröt i morse,efter morgonvällingen..

drog till huset med mams,Miranda,Molly,Ingo o Linda.var meningen vi skulle klippa,men det var inge luft i ena däcken på gräsklipparn :(

Satte oss på bänken o käkade äpplen från trädet, o så drog vi oss hemmåt.

Miranda somnade i vagnen på barlkongen runt halv 6 tiden..sover fortfarande.

jag har målat lite gipsfigurer, mirandas namn.

Inte färdig än,men fint blir det!

Gjorde soppa,med vitkål,potatis,morötter,buljong, o lite smått.

blev gott!Gick hem hos mamma med :) Får se om kidsen käkar det i morgon.

Mamma har just gått upp till Ingo..

tösa sover..Molly ligger här brevid o sover..trött efter sista promenaden vi tog antagligen..

Fick springa lös en stund,kasta bollen,o gömde den, gjorde " sök" med henne, o hon var duktig!

fast det var bollen,o inte godis!

nej nu ska jag virrvla in mig i en filt,o kolla på den här usla filmen på 4:an, bröllopsfotografen o käka kalla vindruvor!!


            




fredag

 blev inget skrivande igår!

kladdar ner lite smått nu.. var in till stan på förmiddan med mams,Miranda Ingo o Molly.

betalade hyran, o skulle in på kappahl med mamma o Miranda,o just då hörde jag en tjej som ropa, " han ramlar" nånting,så ja gick ut igen o kolla, o ropa på mamma,då jag såg en karl ligga mitt på vägen o skaka som ett löv.

mamma sprang dit o la honom på sidan, o ja ropa,till alla runtomkring som bara stod o titta på,att göra ngt!

en tjej ringde polis, o 2 andra kom o hjälpte mamma att hålla huvudet rätt osv..

sen kom ambulansen,då hade hans epelepsianfall just slutat,o så va han full på de.

men ville inte följa med,så dom fick ringa polis..

tog en runda på kappahl,bokhandeln, o sen willys o hemmåt.

på kvällen kolla jag på sex and the city 2 med Erica,som somnade med Miranda på soffan :)

 
 
Ingen bild

Ullis

30 augusti 2010 00:22

Vad skönt att det finns någon som reagerar och hjälper någon som behöver hjälp.Dem flesta står bara och tittar...så dagens ros till dig och din mamma...kram Ullis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Norman - 7 oktober 2010 10:57

Har kommit av mig med skrivandet nu åter igen. Men kladdar ner lite om de dagar jag missat..       Fredag Bvc,för Miranda o mig.Ingo följde med.Tösa fick 5-6 månaders sprutan. lr sprutorna.. usch.. Men nu är det inte förrens hon är et...

Av Malin Norman - 21 september 2010 17:28

Har vart super dålig på att skriva.. helt enkelt inte haft tid eller ork..tar igen det lite nu.. Tisdag 21/9 08:38 vaknade jag o Miranda.Mamma sa att Johanna hade frågat ingo om jag ville följa med till kyrkis kl 9.. Men sov ju lite för...

Av Malin Norman - 15 september 2010 21:28

Vaknade runt halv 9 tiden idag!Fick sovmorgon.. Dagen har vart lugn.. Miranda är förkyld.. o Molly lite hängig med..Hon kräktes igår kväll med.. inte bra.. Låg o kollade på film på förmiddan när tösa sov i vagnen.. efter en promenix med Molly...

Av Malin Norman - 14 september 2010 22:01

Har inte hunnit skiva spec mkt nu heller de här dagarna.. har mest spenderat tiden för mig själv,då tösa sovit,uppe hos ingo,vid morgans keyboard.   skriver lite kort om helgen..   Tisdag H hade åkt imorse när vi vaknade allihop. Erica ...

Av Malin Norman - 10 september 2010 23:09

Nu har jag verkligen vart dunder dålig på att skriva. så kladdar lite kort om dagarna som gått. H åkte hem i onsdags. o villa villekulla huset var då färdigmålat o fint! Avbokade tandis på onsdagen. Hände inte så mycket. tors,fick sam...

Ovido - Quiz & Flashcards