Alla inlägg under juli 2010

Av Malin Norman - 31 juli 2010 22:16

Vaknade halv 9 i morse.Miranda fick välling.Erica kom upp..

Så vaknade mamma efter en stund.Jag Miranda o Molly gick in o väckte Henny runt 10 tiden..

Gjorde oss ordning, o vid halv 12 drog jag mams Miranda Molly Henny o Erica upp en bit efter Bysala,o släppte av Erica hos Hilda.

Drog hemmåt,o sprang ner i tvättstugan,o så kom Ingo o så drog vi till stan.

Pratade med Sassa, o till helgen skulle hon fixa den där mobilen från netonet i Örebro till mig =)

vi tog en runda kappahl,jag Henny o Miranda..

kollade runt på REA:n men hittade inget.Så gick vi på uteserveringen, på ninnis café o fikade.

drog hemmåt,o fortsatte tvätta..badade Miranda..busade med henne på lekmattan.

Så fick hon potatis m palsternacka, o katrinplommon idag.

Gottis!

Sen så blev det bad igen.. några vändor i tvättstugan.

Pratade med Erica..dom hade kollat på Hildas kannins ungar.. en dag gammal!

Ingo hade vart ute i skogen med Linda Johan o Molly med så hon fick springa av sig lite.Så kom hon hit med lite blåbär!

runt 8 tiden tog jag en promenix till ica med Henny Ingo o Molly.

Miranda fick vara med mormor :)

Köpte pizza, o kebab åt Sebb som han kom o hämtade i korsvägen.

Hemmåt, tvättstugan,käkade, o kollar nu på gröna milen just nu,o lilltösa sover i vagnen..

Av Malin Norman - 30 juli 2010 22:48

Vaknade halv 10, gav Miranda välling..

Har vart rätt lungt, letade telefon på nätet..Hittade en som jag ville ha men fanns bara på Netonnet i örebro, blir lite långt att åka men verkar som om min telefon hoppat igång igen.

Ingo och Linda kom ner vid halv 12, gick in o väckte Henny.Nattade lilltösa i vagnen, sen hände de inte så mycket.

På eftermiddagen lagade jag mat och busade med miranda på lekmattan, och hon vände sig till mage hela tiden.

Sen åkte vi till köping...Gick på lindex o kollade på lite rea kläder, Erica hittade en klänning, ett linne och en t-hirt, jag hittade tre body's till Miranda, riktigt söta..

Tog en sväng till Willys,o så drog vi oss hemmåt..

Gav Miranda mango-puré för första gången och katrinplommon, sen blev de bad, välling sen somnade hon i vagnen, jag tog en promenad i regnet till ica,med Molly och Henny..

Hem o gjorde lite körkorts-teori på datorn..Färgade håret..Mamma brände filmen sebbe som vi skulle kolla men de blev inte så pga ljudet inte funkade...

Har gjort frisyrer på Erica..

är dunder trött..

Av Malin Norman - 29 juli 2010 22:58

vaknade rnt halv 8 tiden..gav Miranda välling o sen sov både hon och jag vidare till halv 10 ungefär.Skönt

Har vart en rätt lugn o seg dag.. regnat typ hela dagen lång...

Ringde till bibblan i stan o bokade tid vid datorn o fick en 13.30

Väckte henny 12.40 typ,sen gjorde jag mig o Miranda ordning,o så drog jag mams Henny Miranda o Molly till stan.

scannade papper igen, o så drog vi in på Kbab o Henny förlängde sitt kontrakt..

så drog vi hemmåt.

hjälpte henny städa lite då lilltösa sov på barlkongen hos mams..

har vart ute på promenix med Miranda o Molly i regnet..blev en tur ner till ica med..

försökt nattat Miranda några timmar, o nu lyckades hon somna för ca 30 min sen.

skönt..

nu är det sex and the city,duschen o sen SOVA!


o hoppas på att min telefon börjar fungera som den ska igen!!

Av Malin Norman - 28 juli 2010 23:56

Vaknade halv 9.Gav Miranda välling.Sen ringde jag mamma runt halv 10 för att se om hon vaknat.Gick in med Miranda o Molly till Henny,för att se om hon vaknat.

tog en rök.. gick in o gjorde mig o tösa ordning.

gick ut på promenix med Molly o Miranda.upp till Ingo.. så drog vi till Köping.

Mamma o Ingo släppte av mig o Henny utanför tandläkar/mvc huset o så åkte dom vidare med Miranda till biblioteket,då dom hade datatid halv 12,för att scanna något papper..

gick upp till öppenvårdsavdelningen o väntade i väntrummet. 5 över 11,o läkaren Henny skulle träffa hade inte kommit.

jag gick til bibblan då hon kunde gå in själv.Mamma fixade scanningen på datorn o så gick vi till ngtn ica butik i närheten o strosade runt sen,lite tidsfördriv.

Henny var inte klar,så jag Ingo o Miranda gick ner till banken o mamma körde dit.

mötte mamma, jag o hon tog med Miranda som sov i vagnen,till spelfixaren o betalade in min hyra.Ingo gick o mötte Henny o köpte glass.

Gick inte så vidare värst bra hos läkaren för Henny... Verkar som det är bäst att byta.

Då vi var klara drog vi till djurmagazinet o jag fixade nytt koppel till Molly.

Blev ett rött denna gång.

Ingo köpte katt mat o hundmat på nå små extrapris påsar..

drog hemmåt o när lilltösa somnade i vagnen på barlkongen så satte jag upp "vassen" runtom på barlkongräcket mitt.

Gick in till mams o damsög o skurade golvet, o hon diskade.Ingo kom ner med sin dammsugare då våran inte vill ordentligt!

så när tösa vakna gav jag henne välling,sen blev det en tur med Ingo mamma Henny o Miranda till willys o handla lite smått.

Hemmåt.Badade tösa.. gick en promenad med henny Miranda o molly.Började små regna lite..

hem o käkade lite med mamma, o så gick vi ut o köpte glass,från glassbilen:)

Lilltösa sov en stund sen på barlkongen.gick in till Henny o rökte.. målade naglarna :)

o så tog vi en tur ut med mamma o övningskörde.

jag körde upp till smide, o vände typ.

sen fickparkerade jag med :) O så fick henny köra en vända o det var meningen hon skulle köra in på parkeringen,men blev ngn miss där så vi hamnade på parkeringen vid kyrkan till slut,där det blev byte av förare :)

en nervös sådan med :P

hem,o gick ut med Molly en vända,sen in till henny o kolla genom lite körtkortsböcker o grejer.

Tösa vakna,så gav henne välling. o försökte natta henne, o nu äntligen somnade hon för en stund sen.

har kollat sex and the city med Erica o Henny.

nu sitter jag här o gäspar o ögonen går snart i kors..

Av Malin Norman - 27 juli 2010 23:01

Tisdag 27/7

Vaknade runt halv 8 tiden.gav Miranda välling. O gick upp.Hon o jag somnade om runt 9 tiden,vaknade runt 11.

gjorde oss ordning o gick upp till Ingo o Mamma.

små tjafs med kbab o juristen osv osv.. men det löste sig till slut.

vid 2 tiden drog vi in till banken.Lr släppte av henny o Ingo där  o jag drog med mams o Miranda till eva lisa. o fick det klart med ansökan för mams del.

Sen så väntade vi på henny o Ingo.

drog till pronto o käkade pizza.. lagomt då vi skulle åka hem somnade Miranda i vagnen.Men hon somnade om i bilen så det gick bra...

hem o tog en tur med Molly. In o badade Miranda i poolen.

o hon sov på barlkongen en sväng sen.Jag satt vid daton o beställde foton :)

längtar till ja får hem dom! :)

tösa vaknade.. fick välling..tog en promenix med Henny Molly o Miranda till ica.. hem o hon fick puré, palsternacka o potatis, o så lite katrinplommon idag..

o så fick hon smaka äppeldryck för första gången.

Det var poppulärt kan man säga!!! :)

tvättade rent henne,gick in o tog på pyjamas, o så blev det en promenix med henne i vagnen,Molly, o Henny.. tösa somnade..

gick hem,mamma drog upp till Ingo,o nu sitter jag här med Henny,Anna,Erica,o Molly..kollar på sex and the city..

snart bädden! trött idag..



Måndag 26/7

Blev inget skrivande igår så tar det idag istället.

Dagen var rätt seg. drog till stan med mams,Miranda,o Ingo mitt på dan.

tog en runda på lidl, o sen på en liten butik brevid sportaffärn mitt i stan,för att leta fritös smet..

ingo köpte en vattenmelon på 10 kg..men ingen smet fanns!

drogg oss hemmåt.. badade Miranda.. tog promenix med henne i vagn, o Molly, o ingo ner till ica en sväng. så drog hon upp, hämtade fritösen o kom ner..

vi friterade kyckling o räkchips,blev lyckat.


Henny kom in en sväng.Hon kom hem från Ljudal.

Vi tog en promenix på kvällen med, o ut på baksidan o busa med Molly då Miranda sov i vagnen.

kollade på sex and the city, o bädda ner mig med Miranda Erica o Anna sen.

Av Malin Norman - 25 juli 2010 23:26

Söndag 26/7


Vaknade vid 7 i morse.gav Miranda välling. O sen var det bara att gå upp.

Hon hade sovit färdigt hon..

Både hon o jag somnade om runt halv 9 tiden.Jag vaknade halv 12!

o lilltösa sov fortfarande då.. o vaknade 5 över 12. Fick välling.tjejerna vaknade..

mams skickade sms,fråga om vi skulle dra till Sandviksbadet o bada..

jag fråga om hon menade allvar.. var ju värsta stormen ute,+ spöregn!

Men vi åkte upp dit,ialf. Jag mams,Erica,Anna,Miranda,Molly, o Ingo.

Grillade lite korv,o Molly sprang runt o lekte massa.

Var för kallt men trevligt, men till slut gav vi upp,packade ihop o drog oss hemmåt.

Lilltösa sov i vagnen på barlkongen en stund igen.
Erica jag o Anna bänkade oss vid buzz, med varsin varm choklad!

frusna efter sandviken!

Tösa vaknade..fick välling.. hände inte spec mkt.. bakade björnbärsmuffins med tjejerna..diskade o plockade lite.


badade lilltösa.. försökte natta henne men lyckades inte speciellt bra.
Men till slut så,runt 23 tiden så somnade hon.

Jag tog en dusch.. o Sebbe gick ut med Molly..

tjejerna spelade wiie o mams gick upp till ingo..


23.40 sebbe springer in när jag sitter vid datorn.Han är anfådd o drar sig i tröjan.tittar på mig med stora ögon o säger att han aldrig mer tänker gå in i min lägenhet.

jag väntar på att han ska förklara varför, fast jag har mina aningar, eftersom det är samma tidpunkt som jag märkt av samma sak..

han säger att han suttit vid datorn i köket.. spelat musik på datorn.. o helt plötsligt smäller det till i diskbänken/diskstället..

han beskriver det som att någon slår hårt med knytnäven i diskbänken,eller lyfter diskstället och släpper...han hade blivit riktigt rädd o sprungit ut o in här så fort han kunde.. jag förstår honom helt klart..

jag hade svimmat av!

har hört det själv..samma sak..flera gånger,kvällar.. samma tidpunkt..

jäääääääääävligt skrämmande..


nu ska jag röka..lugna nerverna lite..sen krypa ner med Älskade Miranda gos o sova.. <3





Lördag 25/7

glömde skriva igår.. hände inte så mycket under dagen.. har inget minne kvar!
skitväder var det i alf.

Jag Anna o Erica gick ner en promenix med Molly på ica..köpte blommor till mams,o ett kort. från Miranda och oss :)

spelade bass med erica o anna.. o dagen var allmänt lugn o seg..





Av Malin Norman - 23 juli 2010 22:28

Vaknade i morse först runt 20 över 5.Miranda ville ha välling.matade henne o hon somnade om,jag med efter en stund.

sen vaknade jag halv 9 av att hon låg o pratade. o gav mig ett super mega stort leende när jag vaknade o pratade med henne.


ringde mamma o frågade om hon var vaken..hon kom ner efter en stund.

gjorde mig o Miranda i ordning o så drog vi till Köping.

Först kappahl o strosade runt bland REA´n .Hittade massa fint till Miranda tösa.

Mamma köpte 4 strumpor åt henne, o 2 pack pyjamas,en helröd o en röd rosa med jordgubbar på! Riktigt sött.

O så blev det en klänning,en gräddvit boddy långärmad,o en långärmad boddy röd ljusbrunaktig med något tryck på.

hon passade super bra i den!

drog oss till willys o handlade.sen hemmåt. Ingo kom ner med Molly.

hände inte så mycket.Jag mams o Miranda drog till stan igen,o slängde skräp på återvinningen,sen en sväng till lidl o köpte läsk..

o så hemmåt igen. Jag gick ut med Molly o Miranda sov i vagnen på barlkongen hos mams.

Träffade ingo,som höll på med cyklarna på gården,som Thomas o Johan kört från Gävle o ner hit.

tog en sväng upp till henne o fick en åkpåse till vagnen o ett regnskydd.

så drog vi oss neråt till mamma..

Bestämde med U att hon skulle komma över på en kaffe o prata lite runt 18 tiden.

Jag städade lite,spelade buzz med Anna och Erica.

riktigt skoj faktiskt!

lilltösa sov på barlkongen igen. U kom runt 18 tiden, o pratade.

Fick veta saker som gjort att en människa på denna jord ( M) har verkligen gjort sitt innan för dessa väggar.

och i min närhet.Hon har sjunkit i mina ögon och spridit lögner som heter duga.

denna människa är verkligen sjuk på riktigt!!

förstår inte hur hon kan,hur hon har mage.. snacka skit nå enormt, o sen låssas som ingenting.funderar hon inte på vad personen ifåga som hon snackar till,ska tro, då hon nästa dag sitter o umgås med oss,som hon snackat skit om?!

nej fyf*n.O hur kan man sprida rykten,lögner om att en person är gravid,vilket inte stämmer överhuvetaget??????? jag blir tom på ord..

hon är fruktansvärt sjuk. O hoppas hon insett att hon inte kommer innanför dessa väggar någonsin igen.tänker inte ta mer skit..


nog med henne o det!!


när U gått,så drog jag o mams ner till zobra o beställde pizza.Ingo nattade övertrötta Miranda på barlkongen.

Tog en sväng på ica medans pizzan skulle bli färdig..hem o käkade.

lilltösa hade somnat med sin nya jordgubbspyjamas på sig =)


Jag gick ut med Molly Anna o Erica en sväng på baksidan sen.Lekte med Molly.

Börjar bli kallt ute nu!!

gick in o satte mig här.. nu sitter Anna o Erica brevid,o försöker lösa nå pyramidgrejs,verkligen hjärngympa!!

jag har inget tålamod för det där.


var in på www.lekmer.se o hittade massa saker,o bland annat med PIPPI LÅNGSTRUMP!! :)


o Miranda har suttit själv idag!!! Hon satt på golvet framför mig,utan stöd.brevid Molly. Underbart ! :)

hon börjar bli riktigt stark o få bra balans med.

spännande spännande!

o idag har hon ätit palsternacka o potatis, o lite katrinplommon :)


Nej nu blir det lite buzz spel med mams ingo anna o erica..

Av Malin Norman - 22 juli 2010 23:01

Vaknade runt halv 9 tiden.gav Miranda välling.sen var hon vaken till halv 10 ungefär.

Så somnade både hon o jag om igen på soffan..sov till halv 11!

Riktigt skönt.

Mamma vaknade.. drack kaffe.. hände inte mycket..

städade o donade..badade Miranda.. promenix med molly..

tösa sov en stund på barlkongen..

jag o mamma städade o röjde. på eftermiddan drog vi upp i skogen o hämtade Erica o Anna hemma hos Anna..

Molly busade med Annas två hundar,ludde och bonzo en stund.

Åkte hemmåt,o Ingo ringde o sa att dom äntligen publicerat artikeln i aftonbladet!!

hem o läste..

tog en promenix med Molly mamma o Miranda till ica..

Hem o gjorde käk.. badade lilltösa.. nattade henne..

nu sitter jag här, o kollar sex and the city!

sen blir det sängen.. trött idag..


artikeln.. www.aftonbladet.se


"femåring levde bland mögel och kattbajs"

"han luktar,är tillbakadragen och är avmagrad-och hans liv är i fara"


Hoppas verkligen socialen vaknar nu efter 6 anmälningar, plus DETTA.



Ovido - Quiz & Flashcards