Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Onsdagkväll-mamma hemma, torsdag

Av Malin Norman - 26 augusti 2010 23:13

Torsdag

idag,eller i morse rättare sagt,väckte tösa mig vid 4 tiden.

Somnade om runt 5 ungefär,efter lite välling med.Vaknade igen vid 8.

Mamma sa att hon va tvungen åka 20 över 8,för dom hade sovit över,så Johan hann inte med taxin,så mams skulle köra honom till skolan.

Jag gjorde ordning välling,klädde på mig, o Miranda, o så dunkade ner vagnen för trappan. o så drog vi till parkeringen o väntade på Johan, o Morgan.

Men de va Ingo o Johan som kom.

Morgan skulle ta 9 bussen istället.Släppte av Ingo och Johan vid nyckelbergsskolan,o åkte vidare till Thoril.

Tog en rök med mamma,o så gick jag upp med Miranda o Molly i karlbergsskogen.

Gick ca en halvtimme,riktigt mysigt!

Småregnade med.

O fick en känsla,när ja va på väg ner för en "backe" där, på stigen,att jag kanske ska vända,för att vad gör jag om det dyker upp en björn tex?!

fick bara ngn skum känsla,så jag vände.

o är på väg ut mot vägen,eller ner för stigen som ledde till vägen,ut därifrån..

tro på tusan.. 3 meter i från mig,står ett rådjur o bara blänger mig rakt in i ögonen.. då gick hjärtat 200 slag i min!
Fy fasiken vad rädd jag blev!Molly stog o drog,ville fram till den, o jag stog förstenad o funderade på om man skulle springa,eller stå kvar stilla,haha.

Den gick iväg sakta, så jag rörde på mig med raska steg neråt mot vägen igen,med skakiga ben!

nej fy de vill jag inte vara med om..läskigt..

inte farliga kanske,men jädrnas!


gick ner o satte Molly i bilen,gick upp i väntrummet, o trodde ingo va där,vilket hon inte va..

gav Miranda banan, o ca 15 min senare kom mams ut.

Vi tog hissen ner, o gick ut, o där var helt plötsligt ingo,hon hade vart iväg o köpt kaffe.

vi drog till willys o handlade lite smått.tog en sväng in på inter sport, ingo leta jacka åt Johan,o hittade en i fleese. hur det nu stavas?!

Ja, o sen tog mamma ny lott,eftersom hon vann på den förra.

hon vann igen, o igen , o tog två nya lotter,men blev tyvärr inget på de 2 sista.

Ingo snurra runt i presentbutiken o köpte ngt åt mamma, o sen drog vi hemmåt.

Packade upp maten,tog en sväng upp till Ingo på kaffe, efter vi vart ner på blommaffärn, o köpt lite rosor med rött.

dom har vart förlovade i 2 månader idag, så grattis till er,mams o ingo.

drog hemmåt, runt 1 tiden,då ingo skulle hämta linda på skolan.

mamma gick o vilade, jag busade med Molly o Miranda på lekmattan,kollade på teletubies, o pippi långstrump små snuttar,

Sen somnade tösa en stund,ja slog på en film, en kortis,o så kom Erica hem,sen Sebbe.o mamma vaknade.

ja badade tösa,efter vi målat lite :)

o efter det,käkade vi,o hon låg på lekmattan o snurrade.

Det står nog inte på förrens hon kryper den lilla damen.

Hon ligger på magen,lyfter benen,o rumpan,o magen lite, så snart så =)

Hände inte så mycket,ja tog en promenad med Molly o Miranda i regnet.

Hon va övertrött,o kunde inte somna.

Men glad har hon vart i alf, hela dan.En riktig sol!

Hon somnade runt halv 10 ,10 ungefär.

jag tog en promenix med Molly,en dusch,o hamnade här.

Trött seg o slut,o de är redan fredag i morgon.kan inte fatta att tiden går sååå fort.

Nu blir det krypa ner brevid tösa snart,o få nån timmes sömn!


     


                                   



forts.Onsdag kväll

blev inget skrivande igår kväll.tar de nu istället.

Bakade kladdkaka med Sebbe o Erica, eller rättare sagt,dom bakade, jag diskade o matade Miranda,med kyckling o rotfrukter,katrinplommon, lite äppeldryck,och päron/banan yoghurt :)

Blev precis klara med kladdkakan när mamma parkerade bilen härutanför på gården.

Belv inte som vi tänkt,vi hade tänkt göra fint mönster med grädden,o vindruvorna.

Men lyckades inte så bra,för grädden rann bara,för kladdkakan va ju varm!

Men blev rätt sött ändå,med lite vindruvor,o sån där text man skriver med på tårtor..

hon kom in o packade upp,jag fick en bordstablett till Miranda,med lilla My på:)

Så söt! Tack <3

Klädde på Miranda o så drog jag med mams Mirandatösa,Molly o Ingo ner till zobra,hämtade pizza..sen in på ica o hämtade ut paketet,slöjd detaljer.

hemmåt,nattade tösa,o sen kollade vi grejerna,vi beställt.

skojsigt!

käkade,o kollade på fångarna på fortet med Erica..

Så blev det krypa ner med tösa,efter en promenix med Molly.


                                        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Norman - 7 oktober 2010 10:57

Har kommit av mig med skrivandet nu åter igen. Men kladdar ner lite om de dagar jag missat..       Fredag Bvc,för Miranda o mig.Ingo följde med.Tösa fick 5-6 månaders sprutan. lr sprutorna.. usch.. Men nu är det inte förrens hon är et...

Av Malin Norman - 21 september 2010 17:28

Har vart super dålig på att skriva.. helt enkelt inte haft tid eller ork..tar igen det lite nu.. Tisdag 21/9 08:38 vaknade jag o Miranda.Mamma sa att Johanna hade frågat ingo om jag ville följa med till kyrkis kl 9.. Men sov ju lite för...

Av Malin Norman - 15 september 2010 21:28

Vaknade runt halv 9 tiden idag!Fick sovmorgon.. Dagen har vart lugn.. Miranda är förkyld.. o Molly lite hängig med..Hon kräktes igår kväll med.. inte bra.. Låg o kollade på film på förmiddan när tösa sov i vagnen.. efter en promenix med Molly...

Av Malin Norman - 14 september 2010 22:01

Har inte hunnit skiva spec mkt nu heller de här dagarna.. har mest spenderat tiden för mig själv,då tösa sovit,uppe hos ingo,vid morgans keyboard.   skriver lite kort om helgen..   Tisdag H hade åkt imorse när vi vaknade allihop. Erica ...

Av Malin Norman - 10 september 2010 23:09

Nu har jag verkligen vart dunder dålig på att skriva. så kladdar lite kort om dagarna som gått. H åkte hem i onsdags. o villa villekulla huset var då färdigmålat o fint! Avbokade tandis på onsdagen. Hände inte så mycket. tors,fick sam...

Ovido - Quiz & Flashcards