Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Måndag-köping-overalljakt!

Av Malin Norman - 30 augusti 2010 22:20

Vaknade vid 7 tiden.Gav Miranda välling..

åhh..segt o skriva.Är så trött nu o dagen har vart så lång!

tog en promenix med Molly,o Miranda satt med mormor.

o sen på förmiddan blev det en tur till köping med mamma,Miranda o Molly.

Var in på kappahl,o letade höstoverall till Miranda.

Hittade en perfekt!MEN självklart så var den största storleken 74..o hon läre ha minst 80!

Men hittade en riktigt söt mössa ialf.En röd/vit randig :) passade jätte bra.

gick in på lindex,o hittade också overaller,men lite för varma,för hösten tycker jag.

var ju mer passande för vintern.

så blev en jacka istället,typ flease liknande,med foder innuti.

en lkila,med gröna stjärnor på ärmarna,o rosa luva.

Riktigt söt.

o så drog vi in på hemköp o strosade runt en stund.Hittade lite smått o gott,bland annat 2 julklappar var till Johan och Linda,o en till  Malin.

Börjas i tid =)

o så blev det en pipmugg till Miranda,en grön en :)

åkte hemmåt,tösa sov i vagnen en stund.Jag satte mig o skulle sy,men körde fast,så gav upp.

Erica kom hem,tog promenix med Molly.Blev massa lek o bus på en stor gräsplätt här borta..vid 3 tiden kom Ingo ner o hjälpte mig att byta del till vagnen,så nu har vi sittdelen ;)

Funkar fint.

o fixade symaskinen,sen drog mams,till stan med Ingo och Johan som skulle på möte för hans del.

Jag gick ner på ica med Molly o Miranda.Tösa somnade i vagnen.

Jag kände verkligen för att gå en promenix,runt bruket,eller till skolan o hemmåt via cykelvägen.Men när jag kom ut så regnade det SÅ klart!

Så drog mig hemmåt,o ringde mamma för att ge henne namnet på telefonen,då hon sprang runt i stan o letade en usb kabel till tlf..

men fann ingen!
tösa sov i vagnen på barlkongen en bra stund.

jag försökte sy nu åter igen,men körde fast!

Så kom ingo o mams hem igen,o hon hängde med hit o hjälpte till att fixa symaskinen.

felet funnet!Tråden var för tjock,därför jag körde fast efter några stygn hela tiden.

Nu funkar det så bra så :)

Drog ner till kolsvapizzeria,med mams,Miranda o Molly,o hämtade mat,då ingen orkade göra mat idag..

hem o käkade,kollade på fångarna på fortet,tog promenix med Molly,o nattade tösa.

sytt lite på hennes örngott,så nu sitter i alf S Ö T N ... fattas bara O S :)

Så är det klart!

Wiie..

trött,så ska ta o göra mig ordning för att hopp o lägga mig..



                        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Norman - 7 oktober 2010 10:57

Har kommit av mig med skrivandet nu åter igen. Men kladdar ner lite om de dagar jag missat..       Fredag Bvc,för Miranda o mig.Ingo följde med.Tösa fick 5-6 månaders sprutan. lr sprutorna.. usch.. Men nu är det inte förrens hon är et...

Av Malin Norman - 21 september 2010 17:28

Har vart super dålig på att skriva.. helt enkelt inte haft tid eller ork..tar igen det lite nu.. Tisdag 21/9 08:38 vaknade jag o Miranda.Mamma sa att Johanna hade frågat ingo om jag ville följa med till kyrkis kl 9.. Men sov ju lite för...

Av Malin Norman - 15 september 2010 21:28

Vaknade runt halv 9 tiden idag!Fick sovmorgon.. Dagen har vart lugn.. Miranda är förkyld.. o Molly lite hängig med..Hon kräktes igår kväll med.. inte bra.. Låg o kollade på film på förmiddan när tösa sov i vagnen.. efter en promenix med Molly...

Av Malin Norman - 14 september 2010 22:01

Har inte hunnit skiva spec mkt nu heller de här dagarna.. har mest spenderat tiden för mig själv,då tösa sovit,uppe hos ingo,vid morgans keyboard.   skriver lite kort om helgen..   Tisdag H hade åkt imorse när vi vaknade allihop. Erica ...

Av Malin Norman - 10 september 2010 23:09

Nu har jag verkligen vart dunder dålig på att skriva. så kladdar lite kort om dagarna som gått. H åkte hem i onsdags. o villa villekulla huset var då färdigmålat o fint! Avbokade tandis på onsdagen. Hände inte så mycket. tors,fick sam...

Ovido - Quiz & Flashcards